شب شعر و غزل
                                                                    گزارشگر مشعل گزارشگر مشعل

شب شعر،موسيقي و هنر از سوی اتحاديهء انجمنهای افغانها درهلند شام 19 اگست در تالار مرکز فرهنگي و اجتماعي " د الفت اوفل"شهر دن بوش کشور هلند برگزار گرديد.

دراين بزم شعر و موسيقي که به ابتکار کميسيون تبليغ و فرهنگ اتحاديهء انجمنهای افغانها درهلند به راه افتيده بود،بيش از سه صد تن از هم ميهنان ما با خانواده های شان گردهم آمده و در فضای گرم و دوستانه به شنيدن سروده های شاعران ،آهنگ های جالب و دلپذير آوازخوانان و تماشای فلم جديد هنری "وارث" از ساعت پنج تا 12 شب پرداختند .

محفل را هارون يوسفي طنزنويس بهنام کشور که غرض اشتراک در اين جشن از لندن تشريف آورده بود، گرداننده گي نموده و از آقای حفيظ حازم رئيس  اتحاديهء انجمنهای افغانها درهلند  تقاضا نمود،تا محفل را افتتاح نمايد. آقای حازم با ابراز خوش آمديد به مهمانان پيرامون کار اتحاديه انجمنهای افغانها بخصوص در عرصه فرهنگي مکث نموده و ابراز اميد وآرزومندی کرد تا محفل ياد شده به شب پرخاطره باقي بماند.

 سپس تعدادی زيادی از شاعران چون آقايان عبدالودود فضلي، مشفق، گل آقا عمرزی،يوسف همرزم،داوود درياباری  ،دکتر حميدبرنا ،عمرسليم،انوری و بانو عزيزه عنايت سروده های شانرا به اشتراک کننده گان پيشکش نمودند که با استقبال گرم و کف زدن های ممتد همراهي مي گرديد.

همچنان چکامه های از شاعران مختلف توسط بانو فوزيه ميترا گوينده ورزيده راديو تلويزيون جمهوری افغانستان،غفران بدخشاني، و چند تن ديگر دکلمه گرديد .

بعد از ان دستگير نايل نويسنده و شاعر توانا و هارون يوسفي طنز نويس بي بديل کشور ما طنزهای شانرا به سهم مهمانان رسانيده و بر شادی و سرور آنان افزودند،که استقبال گرم آنان را به همراه داشت .

پس از آن که تفريح و مراسم صرف غذا پايان يافت بخش موسيقي آغاز و منير سپاس هنرمند موفق و با استعداد که بدين منظور از کشورآلمان به همراهي استاد شريف غزل تشريف آورده بود، هنرنمايي نموده و مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت .

متعاقباً از هنرمند سابقه دار و برازنده کشور ما انجنير يونس که از کشور آستراليا تشريف آورده بودند دعوت به عمل آمد تا با اجرای چند آهنگ مهمانان را از شنيدن آواز دلنشين اش مستفيد سازد .وی با اجرای چند پارچه از آهنگ های معروف و دوست داشتني اش با استقبال پرشور مواجه گرديده و بعداَ استاد شريف غزل آواز خوان محبوب، آهنگساز و موسيقيــــــدان برجستهء افغانستان با آواز ملکوتي اش تالار را به وجد آورده و با کف زدن های ممتد حضار بدرقه , مورد استقبال قرار گرفت .

بعداً  فلم تازه هنری  بنام وارث به کارگرداني انجنير فضل حکيـمي به نمايش گذاشته شد که همچنان مورد استقبال بينظير مهمانان قرار گرفت .

گفتني است که هارون يوسفي با آواز آشنا ، دلپذير و طنزی اش که اکنون به سمبل  شناخت او مبدل گرديده است خاطره اين شب را در ذهن اشتراک کننده گان ماندگار ساخت .

 


August 20th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها